Setelah Sekian Lama Mendiamkan Diri, Akhirnya Suriani Abdul Rahman, Pengecara TV1 Keluar Dan Memberi Jawaban Tentang Isu Arak,Seksi Dan Ratai Salib Yang Heboh Di Blog Dan Forum.. Baca Gosip Sampai Berdarah Hidung

Suriani Abdul Rahman,Suriani Abdul Rahman Pengacara TV1,Suriani Abdul Rahman Bersosial,Suriani Abdul Rahman Minum Arak,Suriani Abdul Rahman Seksi


Sebelum Aku Mengulas Dengan Lebih Lanjut, Jom Kita Baca Petikan Akbar Harian Metro Hari Ini Dulu,

KUALA LUMPUR: Pembaca berita dan pengacara TV1, Suriani Abdul Rahman meminta masyarakat jangan menyalah tafsir berhubung penyebaran beberapa gambarnya di Internet yang didakwa dilakukan individu dikenalinya.

“Bagaimanapun, tidak ada satu pun gambar menunjukkan saya berpeluk erat atau bercium dengan lelaki. Malah, kebanyakan lelaki ‘mat saleh’ dalam gambar itu kenalan saya dan beberapa daripada mereka pemain import bola sepak Indonesia. Rasanya tidak salah jika saya bergambar kenang-kenangan dengan mereka,” katanya mengulas penyebaran gambarnya bersama sekumpulan lelaki di kelab malam manakala gambar adiknya, Murni pula memakai rantai dengan loket berbentuk salib.

Nama Suriani dan adiknya menjadi bahan bualan hangat di laman web, blog dan forum tertentu, malah turut mendapat pelbagai komen daripada pembaca yang melihat aksi panasnya berpeluk dengan sekumpulan lelaki ‘mat saleh’ di kelab malam.

Dia berkata, kemungkinan yang boleh menjadi isu adalah botol minuman keras yang dipegang seorang lelaki dalam gambar itu.

“Gambar itu diambil di dalam sebuah kelab malam di Jakarta ketika saya menyaksikan Festival Java Jazz baru-baru ini. Jadi, jangan salah tafsir gambar itu,” katanya.

Menurutnya, penyebaran gambar itu menerusi e-mel dan blog mungkin berniat memalukan keluarganya.

Dia terkilan kerana individu yang melakukan kerja itu mencuri gambar peribadinya menerusi laman sosial Facebook.

“Selepas diselidik, saya dapat mengagak siapa menjadi dalang menjaja gambar peribadi saya. Malah, saya ada bukti kukuh untuk mengheretnya ke muka pengadilan,” katanya ketika ditemui Metro Ahad.

Suriani berkata, selama 12 tahun bertugas sebagai penyampai dan pembaca berita di RTM, ini kali pertama dia berdepan kontroversi yang mengaibkan dirinya.

Lebih memburukkan keadaan, gambar adiknya turut dijaja sehingga membuatkan masyarakat memandang negatif terhadap dia dan keluarga.

Suriani turut menjelaskan mengenai sekeping gambar yang kelihatan seolah-olah dia membeli minuman keras.

Katanya, kedai itu bukan premis menjual minuman keras, sebaliknya restoran Perancis di ibu kota yang dikunjunginya tidak lama dulu.

“Memang kebanyakan restoran Perancis menjual minuman keras. Kebetulan saya duduk di sebuah meja makan membelakangi rak minuman itu. Saya membuka menu untuk memilih makanan, bukan minuman keras,” kata ibu tunggal berusia awal 40-an itu.

Mengenai gambar berseluar jeans pendek dan hanya memakai baju seperti coli, Suriani berkata, itu bukan gambarnya.

“Saya ambil berat hal pemakaian dan imej. Saya tidak akan berpakaian seperti itu di khalayak ramai atau merakam gambar dalam keadaan begitu. Jika dilihat dengan teliti, Individu dalam gambar itu bukan saya. Mungkin juga ia hanya pelanduk dua serupa,” katanya.

Dia juga berkata, Murni menafikan memakai rantai dengan loket berbentuk salib.

“Dia ada ramai rakan bukan Islam. Namun saya pasti dia tidak akan memakai rantai berkenaan semata-mata untuk mendapatkan perhatian atau terikut-ikut cara hidup rakannya.

“Malah Murni terkejut melihat gambar itu. Ini kerja orang yang menggunakan teknik pertindihan (super impose) seolah-olah kononnya dia memakai rantai itu,” katanya.

Itu Apa Yang Dia Terangkan, Ini Pula Pendapatan Aku Tentang Semua Gambar Ini.

Suriani Abdul Rahman,Suriani Abdul Rahman Pengacara TV1,Suriani Abdul Rahman Bersosial,Suriani Abdul Rahman Minum Arak,Suriani Abdul Rahman Seksi

No.1 : Tak Salah Kalau Nak Amik Gambar Tu Sebagai Kenangan, Akan Tetapi, Situasi Dan Tempat Untuk Menjadi Kenangan Itu Adalah Tidak Sesuai Untuk Tontonan Umum, Jadi Setiap Perbuatan Dan Tingkahlaku Seorang Yang Bergelar “Celebrity” Haruslah Berhati-hati, Tak Leh Suka2 Je Nak Snap Photo Pas Tu Upload Kat Laman Facebook.

Suriani Abdul Rahman,Suriani Abdul Rahman Pengacara TV1,Suriani Abdul Rahman Bersosial,Suriani Abdul Rahman Minum Arak,Suriani Abdul Rahman Seksi

No.2 : Kenapa Nak Bawa Kes Ni Ke Muka Pengadilan ? Dia Sendiri Yang Upload Semua Gambar2 Ni Kat Mukabuku (Facebook), Lepas Tu Nak Salahkan Orang Lain Pulak.. Lain La Kalau Orang Yang Bertanggung-jawab Menyebarkan Gambar2 Itu Menceroboh Kediaman Beliau Dan Mencuri Semua Gambar Seluar Dalam Di Dalam Pc Atau Lappy Miliknya.. Ini baru Betul Di Katakan Men”Curi”.. Jadi, Perkataan Men”curi” Adalah Tak Patut yang Arif.. *macam dalam mahkamah pulak*

Suriani Abdul Rahman,Suriani Abdul Rahman Pengacara TV1,Suriani Abdul Rahman Bersosial,Suriani Abdul Rahman Minum Arak,Suriani Abdul Rahman Seksi

No.3 : Isu Adiknya, Murni Berantaikan Salib Dol, Ini Aku Tak Pasti Betul Ke Tak Gambar Ini Di “SuperImpose”kan.. Tapi Kalau Tengok,Macam Real.. Teknologi Terkini Boleh Buat Macam-Macam Yang Kita Tak Pernah Terfikir.. Muka Aku Yang Chomel Ni Pon Diaorang Boleh Bagi Jadi Lagi Chomel.. Hehehe..Jadi, Kes Adik Suriani Masih Belum Sahih Lagi Tentang Kebenaranya.. Gambar Yang Kat Bawah Ni Di Ambil Dari Laman Facebook Miliknya.. Mungkin Juga Telah Di SuperImpose”kan Oleh Pihak Tak Bertanggung Jawab Kot.. Hehehe..

Suriani Abdul Rahman,Suriani Abdul Rahman Pengacara TV1,Suriani Abdul Rahman Bersosial,Suriani Abdul Rahman Minum Arak,Suriani Abdul Rahman Seksi

P/S: Ini Cuma Pendapatan Aku.. Jangan Marah Eh.. Pendapatan Korang Lak ??

P/S/S: Kadang2 Aku Selalu Terfikir, Kenapa Mereka Tidak Nenunjukan Gambar Orang Asli Yang Belum Di “superimpose”kan Kepada Peminat Sebagai Bukti Yang Mereka Hanyalah Mangsa Kekejaman Serangan Rejim Zionis ke atas rakyat Palestin. Kan Bagus Daripada Menafikan Tanpa Sebarang Bukti..

QQ

Advertisements